söndag 13 januari 2013

Placeringshus * Place Card Houses


Jag har återupptäckt den där typen av lera som är gjord av någon sort pappersmassa. Jag höll på jättemycket med sån lera som barn. Den jag använder heter Das och är köpt på Staples, men det finns massa andra märken.
Barnen gjorde mängder med julklappar av leran i år. Själv gjorde jag små hus, eftersom jag ju är ganska insnöad på byggnader just nu... Först hade jag tänkt sätta ett band i skorstenen och hänga dem i julgranen, men det blev aldrig av. Men så idag kom jag på att man kunde sätta en liten skylt i skorstenen istället, så är de perfekta placeringskortshållare och gästerna kan få ta med sig sitt lilla hus som en gåva.

I have rediscovered that kind of clay which is made of some kind of paper. I used to work with it a lot as a child and this one is called Das but there are a lot of different brands you can use.
This year the kids made a lot of Christmas gifts using the clay. I made some small houses, since I am kind of in to buildings right now... First I thought I about putting a string in the chimney and hang them in the Christmas tree but that never happened. Today how ever, I came up with the idea to put a little sign in the chimney instead, and use the houses as place cards holders and then the guests can bring the houses home as a gift/favour.

 


Det är en otroligt lättarbetad lera som inte behöver brännas och som är så enkel att måla efteråt med vattenfärger. Man kan till och med rita på den med filtpennor, eftersom yta blir som ett papper.

It is enormously easy to work with and to paint with water colors when it is dry. I even used the kids felt tip pens on it.







5 kommentarer:

  1. Oj, vad fina hus! du har minsann pippi på hus du, och tur för oss läsar det - du är så himla bra på det! :) Hopaps det går bra med din Etsy-shop!
    (Plus att alla som dukar åt Mr Walker får godkänt i min bok!)

    SvaraRadera
  2. Vilken härligt pysslig blogg du har! Jag återkommer gärna hit!

    SvaraRadera
  3. Cuter than cute and so well done! Thanks so much for sharing on craft Schooling Sunday, and so wonderful to "meet" you! I can never have enough contributors from Sweden as I just love the Swedish style so very very much! Hope you'll join us again soon!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you so much for this warm wellcome! I am so happy to be a part of Craft Schooling Sunday and would love to join you again.

      Radera
  4. Underbart söta! Vilken rolig idé. Får bara se till att bjuda på kalas också - så du kan bordsplacera lite folk.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...