söndag 17 april 2011

DIY: Mossägg i bo


Ibland får man en bild i sitt huvud som man bara måste prova. Det blir inte alltid som bilden i huvudet, men den här gången blev det ändå helt ok. Minns ni mina mossträd? Idag gjorde jag ägg enligt samma princip.

 
Eftersom jag inte hade någon äggformad oasis så formade jag ett ägg av tidningspapper.


Pappersägget fick ett lager aluminiumfolie.


Därefter limmade jag på mossa som jag låtit ligga och torka ordentligt först. Jag använde den typen av tunnare mossa som brukar ligga på stenar.


I december gick jag en blomsterkurs där jag fick binda ett arrangemang i något som liknar ett fågelbo. Som den hamster jag är sparade jag själva fågelboet och det kom till användning nu, som rede för mina mossägg.


En kvist röd kornell blev en liten krans och några videkvistar för att rama in ytterligare.

5 kommentarer:

  1. Hej.. Vilka fina små mossägg du gjort, jag gillar dom skarpt :)Ha en skön vecka! Kram Tilda

    SvaraRadera
  2. Fantastiskt fina och tack för tipset hur man gör dem!

    http://pysselfarmor.bloggplatsen.se/

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...